Қазақстандағы көліктердің жартысына жуығының шыққанына 20 жылдан асқан
Қазақстанда 4 764 253 жеңіл автокөлік тіркелсе, олардың жартысына жуығының шыққанына 20 жылдан асқан, деп хабарлайды QZ Media тілшісі NUR.KZ сілтеме жасап.
Қазақстанда көлік паркінің ескіруі проблемасы бар. Олар онымен түрлі жолдармен, соның ішінде жеңілдетілген автокөлік несиесін енгізумен күресіп жатыр. Алайда бұл шаралар елдегі көлікті айтарлықтай жаңартуға әкелмейді, көптеген азаматтар әлі де ескі көліктерді пайдаланады. Мысалы, 2024 жылдың наурыз айында Ұлттық статистика бюросының (ҰСБ) мәліметі бойынша, Қазақстанда 142 мың автокөлік тіркелген. Көбінесе шыққанына 20 жылдан асқан автокөліктер тіркелген – тіркелген көліктердің жалпы үлесінің 35,2 пайызы. Бірақ жаңа көліктердің үлесі (3 жылдан аспайтын) бар болғаны 7,3 пайыз. Сонымен бірге, ҰСБ деректері бойынша, қазіргі таңда елімізде 5 408 066 көлік тіркелген, оның 4 764 253-і жеңіл көлік.
Жолаушылар вагондарының жалпы санынан үш жыл толмаған жаңа жеңіл көліктер ең аз болып шықты – бар болғаны 294 081. Елімізде шыққанына 3 жылдан 7 жылға дейінгі 590 222 автокөлік бар болса, 7 жылдан 10 жылға дейінгі 610 661 автокөлік бар. Елімізде 10 жастан асқан көліктердің ең көп саны – 3 263 300, бұл ретте «қоқыс» деп аталатындар, яғни 20 жастан асқан көліктер – 2 140 106 көлікті құрайды. Елімізде 10 жылдан асқан көліктер ең көп – 3 263 300, бұл ретте “қоқыс” деп аталатындар, яғни шыққанына 20 жылдан асқан көліктер – 2 140 106.
Ұлттық статистика бюросы Бір қызығы, ескірген автопаркпен күрес аясында Қазақстан автокөліктерге салынатын салықты өзгерту мүмкіндігін қарастыруда. Осылайша, автокөліктің шығарылған жылына байланысты салық салуға сараланған тәсіл енгізу ұсынылады. Ескі көліктерге төмендетіледі. Мәселен, шығарылған жылы 20 жылдан асқан көлік иелеріне салықты екі есе азайту ұсынылып отыр. Сондай-ақ бұған дейін Қазақстанда азаматтардың шетелден “жаңа” көліктерді көбірек әкелуі үшін утиль алымын және бастапқы тіркеу бағасын төмендету ұсынылды.